Міжнародний проект «Методи розподіленої розробки комп’ютерних ігор» та 3D Quest комп’ютерна гра «The Gallery»
Документи цього портфоліо та додаткова інформація
Арт-бук комп’ютерної гри The Gallery
Графічний альбом елементів оточення
Презентація гри для Game pitching event
Розгорнутий опис окремих етапів
Виконання концептуального проектування персонажів та елементів оточення, проектування сценарію Розробка 3D моделей персонажів The Gallery Розробка анімації персонажів Формулювання особливостей стилю та концептуального проектування елементів оточення
Робота над проектом «Методи розподіленої розробки комп’ютерних ігор» базується на комплексному системному підході, та включає до свого складу паралельну роботу у декількох взаємодоповнюючих галузях.
Науково-дослідна складова – розробка інтерактивного освітнього простору, що дозволить керувати розподіленою розробкою цифрових продуктів;
Освітньо-педагогічна складова – інтеграція студентів у навчальний процес розробки комп’ютерних ігор у розподіленому гібридному форматі та відповідні заходи мобільності;
Апробація та практична реалізація – використання запропонованих вище науково-дослідних та педагогічних підходів до безпосереднього навчання студентів та розробки комп’ютерних ігор у розподіленому гібридному форматі. Але, самим цікавим авторським результатом реалізації цього проекту є розроблена студентами комп’ютерна гра «The Gallery».
Студенти спеціальності 186 «Видавництво та поліграфія», які взяли участь у проекті від ХНЕУ ім. С. Кузнеця та розробляли комп’ютерну гру:
Величко Валерія (концептуальне проектування персонажів та розробка артбука), Кухарчук Тимур (проектування елементів оточення та розробка відповідного графічного альбому), Миснік Вячеслав ( розробка 3D моделей персонажів), Трухляк Арина (розробка анімації поведінки персонажів).
Зв’язатися з керівником проекту Oleksiy Yevsyeyev


Перед студентами, що приймали участь у проекті, стояли достатньо складні завдання:
- Сформулювати основну ідею комп’ютерної гри, визначитися з жанром, стилем, механікою;
- Розробити Art Style Guide та GDD до комп’ютерної гри;
- Спроектувати сценарій та схему ігрового процесу;
- Виконати концептуальне проектування персонажів та елементів оточення комп’ютерної гри The Gallery;
- Розробити оптимізовані 3D моделі персонажів у програмі Zbrush, підготовити їх до анімації та інтеграції до движку Unity;
- Розробити поведінку анімації персонажів комп’ютерної гри різними способами з використанням різних програмних засобів, таких як Blender, Mixamo, Rokoko;
- Розробити арт-буки для просування комп’ютерної гри The Gallery;

Складним етапом був перехід від сформульованих основних ідей комп’ютерної гри до концептуального проектування персонажів та розробки сценарію та схему ігрового процесу.
Важливо відзначити, що нашій групі було потрібно працювати не лише як арт-підрозділ, який займається розробкою персонажів за визначеним завданням, наша команда займалася розробкою комп’ютерної гри з нуля та у повному обсязі, мала змогу вивчити всі етапи розробки комп’ютерних ігор. Для цього, викладачами, Department of Media studies (Computer Game Studies) та Department of Computer Systems and Technologies (Technologies of electronic multimedia publications) були проведені відповідні лекційні заняття, практичні заняття у гібридному форматі та майстеркласи. З метою надання студентам практичного досвіду вирішення проблем, пов’язаних із розробкою комп’ютерних ігор у професійних студіях, до нашого проекту було залучено зовнішнього експерта – пані Наталію Прибиткову – Product Art Director, Gazeus Games, Канада. Завдяки залученню фахівця в цій галузі наш проект була можливість поділитися зі студентами реальним досвідом вирішення завдань, пов’язаних із розробкою комп’ютерних ігор.
Таким чином розвивався проект та народжувалася комп’ютерна гра The Gallery, у команди з’явилася змога переходити до концептуального проектування персонажів.
Майстер
Майстер є головним персонажем, але він не герой. Його дизайн мав показати його неприязність, але він не погана людина. Під час концептуального проектування Майстер мав виглядати старше, але було вирішено, що молодіший вигляд більше пасуватиме сюжету.

Кіт. The Guide
Персонаж був повністю натхненний оповіданням Едгара Аллана По «Чорний кіт». Але замість того, щоб зробити Повідника повністю однооким, ми зробили його зіницю для лівого ока, щоб зробити його ще жахливішим.

Маріонетка
Створення Маріонетки було поєднанням того, що нам потрібен ніжний ангел, сповнений невинності та легковажності, і потреби зробити її дизайн не надто повітряним, щоб зберегти відчуття, що вона лялька. Тож її волосся та сукня мали бути майже нерухомими

Для кожного персонажа були прописані профілі, розроблені кольорові схеми, деталі одягу та емоції.

Також були зроблені ескізи геймплею та діалогів.

Для безпосереднього переходу до моделювання персонажів запропоновані відповідні проекційні розгортки та схеми порівняння розміру персонажів


Більш детально ознайомитися з процесом формулювання основної ідеї комп’ютерної гри The Gallery, визначення з жанру, стилем, ігрових механік, проектуванням сценарію та схеми ігрового процесу а також найбільш цікавого та видовищного етапу — виконання концептуального проектування персонажів та елементів оточення можна тут
Арт-бук комп’ютерної гри Artbook The Gallery
Далі необхідний складний та трудомісткий процес безпосередньої розробки 3D – моделей.




Результат – 3D моделі Майстра та Кота, до яких буде додаватися анімація.

Більш детально ознайомитися з процесом розробки 3D моделей персонажів The Gallery можна тут
Далі, потрібно було не тільки оживити отриманих персонажів – надати їм змогу переміщатися у просторі та реагувати на певні події, але ще й зробити їх повноцінними учасникам комп’ютерної гри, тими хто буде формувати сюжет та розвиток цікавої події! Цей етап є не менш кропітким та відповідальним, ніж попереднє завдання. Спочатку потрібно вивчити основи поводження аналогічних об’єктів у реальному світі, проаналізувати багато матеріалу та скористатися референсами для головних героїв.

Наступним етапом є ригінг – процес оснащення готової 3D моделі віртуальним скелетом, в якому всі елементи поєднані між собою у вигляді кісток за принципом батько-нащадок, що суттєво спрощує процес анімації.


Наступним етапом є вже безпосередня анімація персонажів.
Творчим підходом, який дозволяє отримати анімацію, яка буде абсолютно відповідати задуму аніматора є використання ключових та проміжних кадрів для розрахунку необхідних рухів.

Але, такий підход є доволі трудомістким та потребую використання певного часу.
Підвищити ефективність процесу створення анімації можливо за рахунок використання таких сучасних технологій, як ресайклинг анімації для 3D моделей та ригінгу наприклад у додатку Mixamo.

Також можна скористатися технологією захвату рухів (Motion Capturing або MoCap) на приклад у середовищі Rokoko.

На заключному етапі отримані результати необхідно переносити до двигуна комп’ютерної гри – у середовище Unity.
Поєднавши розроблені анімації можна з персонажем можна говорити про розроблену поведінку

Та переходити до переносу отриманих результатів до безпосередньої розробки самої комп’ютерної гри – середовища Unity.

Більш детально ознайомитися з процесом розробки анімації персонажів можна тут
Але, для будь-якої гри недостатньо розробити лише персонажів та анімувати їх. Тому, команда проекту приділила велику увагу елементам оточення, та дизайну рівнів.



Більш детально ознайомитися з процесом формулювання особливостей стилю та концептуального проектування елементів оточення The Gallery можна тут
Графічний альбом елементів оточення
Документи цього портфоліо та додаткова інформація
Арт-бук комп’ютерної гри The Gallery
Графічний альбом елементів оточення
Презентація гри для Game pitching event
Розгорнутий опис окремих етапів
Виконання концептуального проектування персонажів та елементів оточення, проектування сценарію Розробка 3D моделей персонажів The Gallery Розробка анімації персонажів Формулювання особливостей стилю та концептуального проектування елементів оточення